Firma Tesařství – truhlářství Pavel Kukač, Nová Bystřice

Pomalu přišel čas napsat něco k pár věcem/lidem ohledně naší rekonstrukce RD. Ale postupně, tolik času nemám. Hotovo úplně není a ještě chvilku nebude. S lidmi, se kterými spolupracuji napřímo, je spolupráce řádově lepší, takže předpokládejme, že moc nových zásadních problémů mít nebudu. A bude pochvalný příspěvek. Poslední dobou spíše žehlíme ty starší záležitosti. Jeden z nich byla firma Tesařství – truhlářství Pavel Kukač, Nová Bystřice. Mají i web. Píši tedy dále o firmě, že ano, ne o konkrétním člověku.

Tedy doufám, že je tato firma. Sedí jméno, sedí město, sedí telefonní číslo mobilu. Nesedí úplně profese, protože firma mi nyní dělala klempířinu, přestože v názvu firmy je truhlařina. Ale pokud si vzpomínám, na autě mají oboje, tak snad je to ono. A i na webu mají „Montáž střešních systémů a klempířských prvků“. Firma byla subdodavatelem hlavního zhotovitele stavby.

Poslední akce s nimi se týkala upevnění kotvy svodu (několik kotev nebylo přes zateplení dostatečně ukotveno do zdiva) a řešení odchlípnutého plechu lemovky vikýře (na jižní straně, kam může prát slunce). Závadu jsem několik týdnů reklamoval u zhotovitele stavby, komunikace však vázla (nebyla žádná). Nakonec jsem však dostal SMS, že klempíři se určitě zastaví tento týden. Nezastavili se a vědět nedali. Zkusil jsem jim tedy zavolat napřímo někdy další týden (později odpoledne) a dovolal jsem se.  A prý je domluveno, že zítra dopoledne ke mně přijedou. Já o ničem nevěděl, nevím, kdy mi chtěli dát vědět. A i když byla manželka doma, další den se prostě pustili na zahradu sami, hm.

Říkám po telefonu klempíři co a jak si myslím, že je potřeba řešit – to vyboulení plechu, vyškrábnou pod tím omítku nebo cihlu a nějak fixovat. On o přikotvení i sám mluvil. Dále jsme se domluvili, že se mi ještě vzadu koukne na svod (který udělali v rozporu se zadáním a bez další konzultace; svod vadí případné budoucí pergole) a zavolá mi odtud. Nezavolal. Přišel jsem z práce a z vikíře na mě svítila bíle zatmelená linka a na plechu stále velká boule. Ani jsem tam radši nelezl podívat se, co je to za materiál. Ukotvení svodu bylo bez ponechaného místa na nanesení fasády. To už jsem se naštval. Po měsíci někdo přijede, ale udělá více škody než užitku. To jezdit neměl vůbec.

Napsal jsem SMS jak zhotoviteli stavby, tak klempíři. Jaké měli domluvy oni mezi sebou, to nevím. Problém je, že zhotovitel stavby se na záležitost ani nepřijel podívat, takže vlastně nevěděl, jak klempíře zaúkolovat a co pohlídat. Dobře, pokud by klempíř pracoval zodpovědně a samostatně, nemuselo by to být potřeba. Ale to nebyl tento případ. Jelikož provedení bylo navíc v rozporu s mojí přímou domluvou s klempířem, tak jsem poslal oběma SMS. V SMS pro klempíře se z mé frustrace objevilo i slovo „prasárna“. Uznávám, nevhodné. Ale vzledem k tomu, že je to na mé poměry sprosté slovo, tak alespoň vidíte úroveň mé frustrace v dané situaci. Bylo mi v té chvíli jasné, že záležitost není vyřešená, ale že můžu mít před sebou při nejlepším dalších několik „veselých“ týdnů.

Ani jeden z nich na SMS neodpověděl. Klempíř si moje telefonní číslo možná dokonce zablokoval, protože já jsem se mu opakovaně dovolat nemohl, zatímco z jiného čísla to ihned šlo. Takže komunikace s ním jsem se vzdal (také proč ne, je to „jen“ subdodavatel a pokud by vše šlo hladce, nemusím s ním žádný kontakt) a dále jsem bombardoval zhotovitele stavby. Opět nějakou dobu bez úšpěchu. Poté následoval mail s rozpisem kroků, jak budu muset postupovat při oficiálním nahlášení reklamace (nebylo jak klasicky oznámit a dostat odpověď – mail, telefon, SMS, WhatsApp) a příp. další kroky vedoucí k vyřízení reklamce nebo minimálně donucení k reakci na reklamci. Najednou (náhodou?) hned druhý den se mi zhotovitel ozval a nakonec se reklamaci vyřešil on sám místo svého subdodavele (klempíře).

Ale spolupracuje s ním zřejmě vesele dá, protože zrovna ho měl někde na své stavbě. Dobře, lidí je nedostatek a nelze po jednom neúspěchu s každým ukončovat spolupráci. Ale pokud mu nějak nedám důrazně najevo, že se musí zlepšit, že tohle nemá dělat atd… tak to je špatné. Já (být zhotovitelem) bych ho tam nahnal k opravě a stál mu přitom za zády. Resp. vlastně samozřejmě nevím, co mezi nimi poté proběhlo. Ale vím, že se dále již vše řešilo mimo klempíře a nepadlo o něm dále ani slovo. Jedině, že by měl klempíř vyloženě zadání (opakuji – zřejmě bez obhlídky místa zhotovitelem) něco tam na vikýř jen namatlat a tohle zadání přebilo moji přímou domluvu s ním. I kdyby ale měl zadání namatlat, tak dobrý klempíř by měl říct, že takhle to dělat nebude, protože by si udělal ostudu. Nebo nebylo nic jednoduššího, než zvednout telefon a říct mi, že má zadání takové a takové a jestli to tam vůbec chci, že se mu to moc nezdá. A já bych řekl, že takhle to tam vůbec nechci, protože něco namatlat si tam můžu docela dobře i sám.

Blog má diskuzi – kdokoliv zná více informací, může zveřejnit. Reagovat ve smyslu, že jsem přehnaně náročný, ale nemá význam. Když tomu náhodou malinko rozumím, jsem tak náročný, jak je potřeba, abych byl, a předešel tím další práci, komplikacím a závadám v budoucnu. V horní části příspěvku jsou vesměs fakta, s tím se moc polemizovat nedá. Pár spekulací v dolní části příspěvku jsou přiznané spekulace, bez snahy tvářit se jako fakta. :)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *