Recenze Svět oken pobočka Tábor

Celá akce není ještě kompletně ukončená, čeká nás např. dodatečné seřizování otevíracích mechanizmů oken a dveří. A že bude potřeba, protože prvotní seřizování se moc nepovedlo. Pobočku Světa oken v Táboře mi doporučil můj stavbyvedoucí pan B. Porovnal jsem si pár nabídek od jiných firem a byly v podobné cenové hladině jako Svět oken po slevě. Princip slev zde tedy krutě zneužívají (tváří se, že dávají slevu až 65 % apod.), což je komické. Také je úsměvné, když třeba na podzim můžete stále dostat jarní slevu apod. :) Bohužel křehký rozdíl mezi spokojeností a nespokojeností zákazníka mohou tvořit nejen výrobky, ale i lidé a software. Jménem znám asi jen paní D., se kterou jsem jednal nejčastěji. Ta o sobě sama řekla, že není technik a že technickým věcem kolem toho moc nerozumí. Věřím jí, ale i učenlivá a pečlivá „praktička“ může být lepší než leckterá „technička“. Ale musí chtít. Ale teď k hlavnímu problému.

Samozřejmě objednávka na okna se nerodí vždy jednoduše. Nikdo mi s tím moc neporadil a celé to byl proces, kdy několikrát jsem dával pokyn ke změně. Tuhle jiné otevírání, tuhle jiná výplň nebo klika. Ale za to se nestydím, dělám to poprvé a s manželkou a dvěma malými dětmi není jednoduché najít chvíli všechno v klidu probrat. Roli také hrálo to, že na několik věcí jsem si musel přijít sám, nikdo se mnou systematicky neprošel objednávku a moc neporadil. Rozdíl v rozměrech profilů S8000 a S9000 jsem si musel sám na pobočce oměřit pravítkem, protože paní D. netušila. Že si vůbec mohu zvolit otevírání dvoukřídlých oken, na to jsem si také musel vzpomenout sám apod. Komplikaci hrálo určitě také to, že objednávající byl ve skutečnosti stavbyvedoucí a komunikace přes prostředníka se ukázala jako nevyhovující. Navíc během procesu ladění objednávky docházelo k tomu, že se „samovolně“ měnily parametry oken, které neměly. A měnily se některé parametry, jejichž zkratky mi dodnes nikdo nevysvětlil. Pořadí oken v nabídce bylo několikrát zpřeházené a v nabídkách se špatně orientovalo. Vysvětlující legenda příslušející k PDF generovaným ze softwaru chybí.

Nicméně podařilo se objednávku doladit k mé relativní spokojenosti a odsouhlasil jsem danou verzi, že je v pořádku. Všemu jsem rozumět nemohl, ale co bylo slovně nebo na obrázku, to jsem prošel. Pak přišlo zaměření oken. Co se tam přesně dělo, nevím, ale po nějakém čase jsem dostal od stavbyvedoucího fakturu za okna a k tomu přiloženou korespondující nabídku. Okna tam byla zase přeházená. Přikládal jsem to nějakému pseudonáhodnému generování ze špatného softwaru. Jak jsem se později dozvěděl, ve Světě oken z nějakého pro mě nepochopitelného důvodu vytvářeli asi celou objednávku znovu od začátku. To jsem se nedávno dozvěděl od nich po telefonu. Jak jsem si později přečetl, po emailu tedy původně pana B. upozornili, ať si ještě zkontroluje např. otevírání. Já to v té době odmítl kontrolovat s tím, že k tomu nevidím důvod. Nepožadoval jsem žádné změny oproti odsouhlasené verzi. Jenže on to nezkontroloval pořádně ani pan B., ani Svět oken. Nikdo se nad zpřeházenou nabídkou nechtěl znovu vztekat. A v poslední verzi objednávky tam Svět oken nasekal samovolně několik chyb. Špatnou výplň okna, špatnou výplň dveří a vchodové dveře nebarvené z vnitřní strany a bez probarveného středového plastu. Prokazatelně nevyžádané změny oproti předchozí verzi.

Stavbyvedoucí plnou chybu nepřiznává. Je to jeho volba v této šedé zóně roztříštěné odpovědnosti a v tomto nešťastném řetězci událostí. Jde ale o charakter, jestli zvedne hlavu a řekne, že to bere na sebe a že si to se Světem oken vyřeší mezi sebou, protože on je doporučil. Z mého pohledu objednávka šla přes něj a za celou věc měl odpovídat, koordinovat jí a instruovat mě, co je potřeba udělat, aby se dosáhlo kýženého úspěšného cíle. Ale když chybí nastavení pravidel nebo není čas je dodržovat, mohou vznikat chyby. Já jsem čekal, že z mé strany by teoreticky mělo stačit „vybrat okna“ a technické detaily si hlídá on. Tedy včetně případného souladu verzí nabídek, protože to do toho přesně zapadá. Právě proto ho přeci platím, abych tomu nemusel rozumět a nemusel jsem dělat tuhle administrativní činnost. Odsouhlasil jsem finální podobu oken a tím to pro mě mělo skončit, protože dále následovaly jen technické kroky neovlivňující vzhled oken. Také stavbyvedoucímu přeci nekontroluji objednávky, které dělá na jiný stavební materiál.

Svět oken nám poslal nabídky na přesklení výplní a výměnu vstupních dveří, ale nabídnuté doplňkové slevy byly zřejmě symbolické – pár procent. Pan B. třeba čekal, že s ním půjdou půl na půl nebo něco podobného. Ale ono to bylo spíše ve smyslu – my vás litujeme, tak tady něco máte od nás na útěchu, ale naše chyba to nebyla. Ze svého vám na to nedáme nic, jen si trošku odkrojíme ze zisku. U Světa oken bych to asi nejlépe nazval jako selhání lidského faktoru. Pokud by si firma chtěla pěstovat dobré jméno a jít příkladem, takovýto opakovaný nepořádek v nabídkách by se vyskytovat neměl. A pokud se výjimečně vyskytne (chybujeme každý), měla by maximálně kooperovat a aktivně se snažit hledat řešení. Alespoň snad vyreklamují poškozené kování u dveří, které bylo vadné u 2 ze 2 kusů.

Konečný důsledek je takový, že stavbyvedoucí se vyjádřil, že s nimi přerušuje veškerou další spolupráci. Nevím, jak moc uspokojivou či spíše neuspokojivou komunikaci měli oni mezi sebou, ale skutečnost je, že moc toho s nimi kolem tohoto problému nevyřešil a já jsem musel do Světa oken volat sám. Tak tím padá i případná objednávka u nich na stínící techniku na našem domě, která by v budoucnu též měla jít přes pana B. a kterou vlastně již máme naceněnou. Ani z mé strany nemohou nyní čekat, že je budu někde vřele doporučovat. A kromě stavbyvedoucího i já jako geodet v Táboře přijdu do styku s hodně lidmi, kteří staví. I kdyby okna byla ze zlata, když je neumíte správně prodat, tak výsledek není uspokojivý. Tchán s tchyní na jejich pobočce byli také. A velmi rychle prý odešli ne kvůli oknům samotným, ale kvůli přístupu prodejců na pobočce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.