FlixBus v ČR – porodní bolesti?

Německá společnost FlixBus začala v Česku nabízet hromadnou dálkovou autobusovou dopravu. Na trase Praha – České Budějovice od srpna 2017. Nedá se upřít jistá odlišnost a inovativnost v porovnání s tradičními dopravci (není myšlen Student Agency a RegioJet od Radima Jančury). Nicméně i tak si lze všimnou mnoha nesrovnalostí, které oko pozorného pasažéra dráždí. :-)

  • Přirážka za lístek koupený v hotovosti před jízdou je úsměvná, když v autobuse sedí např. jen 5 lidí. Já si lístek předem někdy koupit nemůžu, protože si nemohu být jist, jestli autobus stihnu.
  • Na Praha-Roztyly přijel autobus o 10 minut déle než od jiného dopravce, ačkoli oba tu měly být stejně a oba startovaly ze stejného místa. Navíc FlixBus byl prakticky prázdný, konkrurenční autobus obsazený. Po cestě to ovšem švihal a předjel ho. :-)
  • Řidič na Praha-Roztyly zastavil u nástupiště č. 1, přestože má stavět na č. 5. Vysvětlit si to moc nenechal, prý mu to poradil dispečink.
  • Řidiči se špatně dobíjel mobil ze zásuvky 12 V v autobusu. Trapně se čekalo, až se mu mobil trochu nabije, aby mohl přečíst QR jízdenek a mohli jsme jet dál.
  • Ne vždy jedou zelené autobusy. Také jezdí nájemní externí dopravci jen s cedulkou FlixBus za předním sklem.
  • Zastávka Tábor kompletně chyběla v jedné verzi aplilace pro Android, nebylo tak možné si koupit odtud nebo tam lístek. Nyní opraveno.
  • HelpDesk přes telefon s operátorkou, který špatně mluví česky. Nicméně relativně věděla, o čem je řeč.
  • Zastávka Tábor není na autobusovém nádraží v Táboře, ale na E55 u Sídliště nad Lužnicí. Někomu vyhovuje, někomu ne. Kdo to nezná, poprvé se obvykle velmi diví. V každém případě kulišárna zastávku dále nerozepsat a jen napsat „Tábor“.
  • FlixBus v Benešově jednou zajížděl na nádraží, podruhé zastavil jen u E55. Poprvé se asi spletl, dále stavěl na E55.
  • Zastávky na „Mapě spojů“ nejsou konkrétně lokalizované, místa jen symbolizují města se zastávkami. Některé cestující to určitě splete.
  • Nelze koupit místenku na konkrétní sedadlo. To má své výhody a nevýhody resp. každý to může vnímat trošku jinak, jestli je to dobře nebo špatně.
  • Některý řidič se snažil občas něco komentovat do mikrofonu, rozloučit se s cestujícímí apod., jiný řidič vůbec nic. Mělo by se to sjednotit.
  • Řidiči jsou všichni velmi mladí. Řidičák na autobus asi nemají moc dlouho, snad se brzo zajezdí. S rychlostí problém nemají, autobusy jsou asi docela výkonné, obzvlášť, když vezou jen pár lidí.

Něco jsou asi porodní bolesti v ČR, něco je asi běžná praxe společnosti. Ale u mě je velké plus rezervace a platba dopředu. Možnost vyhnout se nutnosti cokoliv řešit s obvykle znuděnými řidiči (nedej bože platbu např. tisícikorunou a více) je výborná. Objemné zavazadlo zdarma je také fajn. Tak uvidíme jak se trh vyvine, snad nám tu ale zbyde nějaká zdravá konkurence.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.