Na Ford Kuga r.v. 2008-20012, který je opatřen hagusy (podélníky) je možné nainstalovat univerzální příčníky. Pokud váháte mezi délkou 1200 mm a 1350 mm, pak zde není jednoznačná rada. Např. pro příčníky Compass vyhovují obě délkové varianty. Kratší bude zřejmě o něco více elegantní, delší varianta pak praktičtější a použitelná i na jiná větší SUV a dodávky.
Příčníky Compass 1350 mm jsou dobře zpracované. Nevýhodou je nižší garantovaná nosnost 50 kg, nicméně většina střešních boxů má sama o sobě váhový limit 50 kg. Zda příčníky Brio, které se občas prodávají v Lidlu, udanou nosnost 75-90 kg mají nebo ne. Výhodou příčníků Compass od Brio je univerzální šířka T drážky pro uchycení příslušenství (20 mm). Brio má myslím jen 14 mm a šrouby Thule je potřeba frézovat. Také ochranná guma je u Compass masivnější než u Brio a kryje i prostor kolem drážky. U Brio potřebujete k utahování patek mít externí imbusový klíč, u Compass je klíč přímo spojen s krytkou příčníku. Systém zamykání u Compass je však spíše nevýhodou, protože vyfrézovaný otvor pro střelku zámku je příliš blízko kraje a při nedoražení krytu příčníku se ohýbá až praská. Na to je potřeba dávat pozor. Nicméně ukradnout se dají téměř věechny příčníky a pokud vám ukradnou něco za 1500 Kč, je to přece jen trochu méně bolestivé než ztráta např. Thule za 4 tis. Kč. U levných hliníkových příčníků (Compass i Brio) je spodní drážka pro uchycení patek vyfrézována po celé šířce nosníku, ačkoli to není potřeba a snižuje to nosnost. Další nepříjemností nezakryté drážky je vyšší aerodynamický odpor a může se objevit pískání. U příčníků Compass někdy slyším pískání v rychlosti kolem 40-50 km/h, při vyšších rychlostech zvuk přechází do hučení. Nicméně hučení si uvědomíte jen tehdy, pokud na zvuk skutečně zaměříte svou pozornost a víte, jak auto zní při jízdě bez příčníků.