Hluk z automobilové dopravy v Praze

Koupili jsme byt. Pozičně se nám velmi líbil, hezký výhled na kraji sídliště. Blízko před domem vede taková celkem nenápadná silnice, do které by člověk neřekl, že bude tak frekventovaná, jak ve skutečnosti je. Údajně je si to lidé tudy zkracují. Panelák stojí velmi blízko silnici, na straně u paneláku stromy příliš nejsou, na druhé ano. Zjistili jsme, že ve 3. patře je hluk snad ještě horší, než když se jde na ulici po chodníku, protože se v daných podmínkách nějak rozléhá. Se zavřenými plastovými okny je to bez problémů, ale byt je celý orientován na jih, a proto se musí relativně často větrat. Ačkoli jsem přirozeně nevěřil v úspěch celé akce, pokusili jsem se zjistit, zda s tím lze něco dělat.Člověka napadnou různé věci – radar, retardéry, snížení rychlosti, bezhlučný asfalt. Silnice je ale  nedávno opravená. Je dle mého názoru hodně hrubozrnná, což hlučnost bohužel zvyšuje. Úpravy na komunikaci však musí být provedeny z podnětu hygienické stanice. Takže jsem napsal na hygienu a skutečně dva lidé přišli na obhlídku místa – bezplatně. Rozdělili si úlohy – paní se rozhodla psát protokol, pán si s námi povídal. Zkušeným uchem odhadl hluk na 65 db přes den, nicméně většina rozhovoru probíhala při zavřených oknech. Limit je myslím 70 db přes den a 60 db přes noc. Co jsem nevěděl, že hluk se měří 24 hodin v kuse a bere se průměrný výsledek za celý den a za celou noc. Takže když v noci ruší hlavně jednotlivé průjezdy aut, tak v průměru to nemusí být nic moc. Navíc naměřit se musí asi o 4 db více, než je limit – 2 db chyba měření a 2 db rozléhání zvuku v místnosti. A to je prý údajně docela dost navrch.

Na to pán těžce hledal slova k tomu, aby popsal náš byt, jelikož zatím nemáme příliš dekorací a ani je neplánujeme. O tom, že látky apod. hluk více rozptýlí, víme. Takže nedávno jsme alespoň pořídili závěsy. :-) Dvojice nám doporučila, abychom vlastní 24 hodinové měření neobjednávali (odněkud z hygieny ze severu Čech), prý je šance na naměření kloudného výsledku minimální a navíc by nás měření obtěžovalo. No, 24 hodin měření by takový problém ve skutečnosti nebyl, pokud by to kýžené výsledky přinést mohlo. Spíše nám doporučili se obrátit na MČ Praha 10 s dotazem, jestli by v místě neplánovali nějakou úpravu ke zklidnění provozu. Odtud po delší době odpověděli, že umístění zařízení na regulaci dopravy (radar) je podmíněno měřením rychlosti vozidel Policií ČR. Od ní prý stanovisko údajně opakovaně žádali, avšak bez úspěchu. Nedávno jsem se připomněl s tím, jak to tedy aktuálně vypadá, nicméně doposud nemám žádnou odpověď.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.