BarBazar – zkušenosti zákazníka

Prohlížím Heureku a najdu zajímavou velmi zajímavou cenu na pračku WHIRLPOOL WTLS 60812 ZEN za 7000 Kč na BarBazar.cz. Ceny ostatních eshopů startují na 10 tis., standardně se cena pohybuje kolem 11 tis. Kč. Dle popisu má být pračka nová, nepoužívaná, vystavený kus z obchodu s 1 rok zárukou. Tak jsem zboží objednal k osobnímu odběru a platbě v hotovosti, druhý den se jel na něj podívat. Přístup prodavače a majitele obchodu mě však značně šokoval…

Podle recenzí obchodu na Heuréce má být BarBazar ověřený zákazníky jako spolehlivý. Jedna recenze uvádí, že to tam vypadá dosti podivně a jako ve výkupu kradeného zboží. Pravdou je, že prostředí je dosti zvláštní, ale to je věc majitele a nic moc mi do toho není. Pračku měli vzadu a vypadala rozumně bez viditelných poškození. S dotazem ohledně záruky prodavačka povolala majitele, se kterým se rozhořela vášnivá diskuze ohledně bazarového zboží. Úsměvné bylo tvrzení, že on také přesně neví, jak to funguje, protože teď platí nový Občanský zákoník (platí již 5 měsíců). Během rozhovoru prozkoumal obsah bubnu a vyndal z něj některé dokumenty k pračce a štítky s energetickými samolepkami. Na dotaz proč si věci bere, bylo řečeno, že pračka je jeho a že si může dělat, co chce – bez dalšího vysvětlení, proč ty věci odsud odstraňuje. Když odešel, pokusil jsem se podívat na filtr pračky a překvapilo mě, že z něho vytekla voda – předpokládal jsem, že pračka je nepoužitá. Za chvíli přispěchal majitel s pohotovým vysvětlením, že samozřejmě každé zboží zkouší a v té pračce pral dvě deky. To mi přišlo zajímavé – zaprvé před chvílí evidentně poprvé zkoumal, co za dokumenty a příslušenství je v bubnu pračky, zadruhé je spíše divné, že pračku zkoušel, ačkoli měla být úplně nová vystavená z obchodu.

I přes tyto nejasnosti jsem stále měl zájem pračku koupit a řekl jsem, že si tedy pro pračku příští týden dojedu, až seženu odvoz. V potvrzovacím emailu bylo: „Objednávku si vyzvedněte nejpozději do 5 pracovních dnů, pokud budete potřebovat můžeme termín po dohodě prodloužit.“ Paní prodavačka navíc telefonicky sama nabídla týdenní lhůtu pro odběr zboží. Majitel však začal nepochopitelně vyžadovat zálohu ve výši „alespoň poloviny ceny pračky“, jinak prý zboží okamžitě vystavuje zpět na internet. Na dotaz co by dělal, kdybych dnes nepřišel a přijel bych s autem až příští týden, jak bylo domluveno s prodavačkou, jsem se dozvěděl, že pračku by dal zítra zpátky na internet, že mu tu nemůže týden stát jen tak. On prý je tu majitel, a tak může všechno. Prodavačku, která stála vedle za barem vůbec nebral v potaz, ani se na ni nepodíval. Ta jednou potichu potvrdila, že jsme již spolu mluvili a jsme na odběru domluvení, majitel ji však stále ignoroval a opět připomněl, že majitel je tu pouze on. Při mojí poslední zoufalé snaze o vyřešení situace jsem navrhoval promluvit si někde v klidu, jinde než u baru mezi štamgasty, kteří se zřejmě dobře bavili. Reakce byla, že jestli něco chci, musím mluvit zde, protože on je mezi svými a vzájemně před sebou nemají žádné tajnosti.

Takže to byla poslední kapka a prostě jsem odešel. Takové jednání jsem asi nikde nezažil a doufám, že ani nezažiji. Při samotném bazarovém prodeji by princip složení zálohy byl pochopitelný, pokud však v emailu a přes telefon slibuji věci, kterými se řídí standardní eshopy, tak poté to již pochopitelné není. Během několika dalších dnů pračka na webu znovu vystavena nebyla, objevila se tam až déle. Zda to byl záměr či jen nepružná reakce obchodu, to netuším. Ale jak mě přesvědčoval majitel, a tom tedy nepochybuji, že kdyby si pračku někdo vyhlédnul přímo na prodejně, tak by mu byla prodána během oné 5 denní  rezervační lhůty.

3 odpovědi na “BarBazar – zkušenosti zákazníka”

  1. Komentář obchodu BarBazar na Heurece:

    „Bohužel dotyčný zákazník zřejmě patří mezi typické stěžovatele na vše a konflikty rád vyvolává i dle svého blogu. Dle něj je zcela normální,že zákazník přijde do prodejny a začne rozebírat součástí vystaveného zboží,nevím zda by mu jinde v prodejně tolerovali odsroubovani a vytažení filtru pračky,navíc jeho arogantní chování vůči majiteli je lépe ani nekomentovat.“

    Jinde na prodejně? Sám majitel tvrdí, že není prodejna, ale bazar. Je tedy podle mého názoru pochopitelné, že si chce zákazník zboží co nejvíce prohlédnout a vyzkoušet, když se nejedná o nové zboží. A jak se ukázalo, byl důvod k tomu se na filtr podívat.

    1. Zřejmě jste si neuvědomil že dokud za zboží nezaplatíte,nejste jeho majitel,tudíž nemáte žádné právo bez předchozího souhlasu danou věc rozebírat,ať se jedná o bazar či o klasickou prodejnu.Hlavně,že jste neopoměl upozornit že žádáte o vymazání z databáze registrovaných zákazníků s upozorněním na naše obchodní podmínky,přičemž jste se v našem obchodě nikdy neregistroval.Když opomenu Vaší vysloveně drzost ohledně demontování filtru,nevšiml jste si základního bodu našich obchodních podmínek a to konkrétně “ Co do funkčnosti jsou veškeré prodávané věci prověřeny“ , tudíž to že ve filtru byla voda je zcela pochopitelné.Je zbytečné s Vámi zavádět jakékoliv diskuse,dle Vašeho blogu patříte mezi typické vyvolávače problémů a stěžovatele. Je mi zcela jasné,že tento příspěvek smažete,ale i tak musím reagovat na špínu,kterou házíte na obchod BarBazar,naštěstí jste jediný exemplář snažící se pošpinit naše dobré jméno mezi zákazník nesmyslnými komentáři

      1. Předem přeji dobrý den. Děkuji za komentář, který nemám důvod mazat. Jen mě překvapuje, že při samotném prodeji jste čas k jednání neměl, ale co se internetové publicity týče, tak to najednou lze. Např. reakce na Heurece byla okamžitá. Sice jsem se v obchodě neregistroval, ale pokud se nepletu, údaje k objednávce se i tak vyplňují a minimálně dočasně tedy musely být uloženy. Přiznám se, že obchodní podmínky jsem podrobně nestudoval a nyní se mi tedy do toho tedy nechce. Nechápu, proč kontorolu filtru pračky nyní nazýváte drzostí, když při samotné prohlídce jste proti tomu neřekl ani slovo. Ano, na blogu se nyní sešel případ „BarBazar“ a úsměvná zkušenost s cenovou kalkulací Wuestenrot, nemyslím si ale, že jste v právu situaci jakkokoli generalizovat a vyvozovat závěry, že jsem „typický stěžovatel“. Také nevyvozuji závěr, že jste typický obchodník, který klame zákazníka. Nesnažím se pošpinit dobré jméno firmy BarBazar, pouze jsem si pro sebe zaznamenal pro mě nemilou zkušenost a trochu tím doufám pobavil své známé. Zda si to přečte ještě někdo jiný a udělá si svůj názor, to je každého věc. Pokud to způsobí, že se u vás k zákazníkům budete chovat byť jen o trochu lépe, bude to jenom bonus. Nicméně jelikož nejsem až takový stěžovatel, abych měl na záležitost více času, rád bych diskuzi pomalu ukončil. Přeji mnoho spokojených zákazníků.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.